Rozhodnúť sa, či ísť alebo neísť pracovať do zahraničia nebýva pre každého jednoduché.
Niekto v tom má jasno a vie sa zbaliť a vycestovať do niekoľkých dní. Iní potrebujú viac času, získať viac informácií, či nadobudnúť naozaj istotu.
Aké sú hlavné dôvody prečo uchádzači o prácu váhajú s prijatím práce v zahraničí?
1. Serióznosť agentúry, či zamestnávateľa
Je úplne logické, že spraviť taký krok a vycestovať za pracou do zahraničia si vyžaduje dôveru zamestnávateľa, či agentúry.
Našťastie je dnes už dostatok dostupných informácií, kde si môžete dôveryhodnosť firiem overiť. A to nemáme na mysli sociálne siete, či anonymné fóra 🙂
Aj my ako agentúra vkladáme dôveru do našich kandidátov. Musíme veriť, že ich životopisy sú pravdivé, pracovná morálka dobrá.
Dôvera musí byť vždy obojstranná.
2. Čítal (a) som negatívne recenzie
Z praxe vieme a určite aj Vy, že neexitsuje dokonalá spoločnosť pre každého. Neexistuje ani taká, s ktorou by boli všetci spokojní. Avšak pokiaľ si overujete recenzie na nete, všímajte si, čo vlastne je predmetom kritiky. Často krát sa vôbec netýka práce agentúr. Alebo si ľudia pomýlia nesplnenie svojich predstáv s nesplnením si povinností sprostredkovateľa, či zamestnávateľa.
Pokiaľ nájdeme na našu spoločnosť negatívnu recenziu, reagujeme na ňu. Nie útočne, ale s porozumením a so zvedavosťou, čo by sme mohli robiť lepšie. Väčšina týchto anonymných „kritizovateľov „však s nami ani nespolupracovala a k tomu naozaj, si každý rozumný človek musí urobiť úsudok sám :).
Boli už aj takí, ktorí nám písali, že prečo na recenzie reagujeme, že sa im to zdá „divné“ 🙂
Áno reagujeme, je to naša spoločnosť a chceme vedieť, ako sú ľudia s nami spokojní.
Najlepšie je overiť si agentúru správnymi spôsobmi, tak ako sme písali už v inom blogu.
Našťastie ľudia sú rozumní a veria overeným argumentom nad neoverenými anonymnými príspevkami.
3. Oplatí sa mi to vôbec?
Informácie o mzde sú dostupné na pracovných portáloch, našom webe a samozrejme v zmluvách, ktoré podpisujete.
Či sa Vám práca v zahraničí oplatí alebo nie, musíte vedieť Vy najlepšie. Avšak treba si uvedomiť, akú prácu idete robiť, koľko hodín odrobíte a koľko Vám ostane po odrátaní ubytovania.
Niekedy počujeme „ To sa mi neoplatí, tu zarobím to isté“ …. Vieme však, že pokiaľ si hľadáte v zahraničí prácu napríklad skladníka, musíte porovnať mzdu skladníka v domovskej krajine a v Holandsku pri rovnakom počte hodín a koľko Vám vyjde čistá mzda doma a v zahraničí po odrátaní daní, ubytovania….
na Slovensku | v Holandsku | |
hodinová brutto mzda | 4,88-8,51 € | 10,50-15,23 (s príplatkami až do 22 €) |
mesačná brutto mzda pri 160 h | 782-1363 € | 1680-2436,80 € |
čistá mzda | 548-956 € | 1450-2316 € |
mzda po odrátaní ubytovania | 298-706 € | 1050-1916 € |
Porovnávať prácu kvalifikovaného a nekvalifikovaného človeka v dvoch rôznych krajinách nie je relevantné porovnávanie.
4. Nepozdávajú sa mi vstupné náklady
Už ako sme písali v inom článku, všetko nové si vyžaduje aj investíciu. Vy nemeníte iba prácu, ale aj miesto, kde budete pracovať a žiť. Myslite však na to, že agentúra, či zamestnávateľ Vám pomáha, investuje do Vás a to sa s Vami ešte ani nestretla.
Porovnajte si výšku vynaložených nákladov s tým, ako rýchlo môžete začať zarábať a ako rýchlo sa Vám táto investícia vráti. Tiež nezabúdajte na to, že mzda za ktorú idete pracovať je nástupná a šance na jej zvýšenie sú už v priebehu niekoľkých mesiacov.
Niekedy kandidáti váhajú, či sa im oplatí investovať do doplnkových služieb.
Z praxe však vieme, že ľudia jednoducho nechcú od nás len služby ako od úradu práce. Očakávajú, že sme im k dispozícii, očakávajú, že im zdvihneme telefón a poradíme kedykoľvek budú potrebovať.
Niekedy úspora a podnikanie vecí na vlastnú päsť najmä po prvý krát, nie je vlastne úspora. Následné náklady a časová náročnosť môže byť oveľa vyššia.
5. Mám otázky ohľadne zmlúv, ktoré musím podpísať
Pred tým, ako vycestujete do zahraničia Vám poskytujeme zmluvy, ktoré potvrdzujú Váš pracovno právny vzťah. Jedna zmluva je uzatvorená medzi Vami a našou spoločnosťou. Druhá medzi zamestnávateľom a Vami.
Tieto zmluvy obsahujú body, ktoré sú legislatívne dané. Na všetky otázky ohľadne zmlúv Vám radi odpovieme.
6. Mám pocit, že nemám dostatok informácií.
Sme k dispozícii. Na telefóne, maily, osobne.
Vždy preferujeme, aby sa kandidáti pýtali, čo najviac. A hlavne, aby sa rozhodli do práce do zahraničia cestovať, či necestovať na základe dostatku informácií a nie ich nedostatku 🙂
7. Rozhodujem sa medzi viacerými ponukami.
Vy viete najlepšie, čo je pre Vás pri výbere práce najdôležitejšie. Je to druh práce, lokalita, či mzda? Vždy je však dôležité mať skutočné a dostatočné informácie, až potom sa viete najlepšie rozhodnúť.
Pokiaľ sú ponuky podobné a napríklad na lokalite, či mene zamestnávateľa Vám nezáleží, nech rozhodne prístup agentúry či zamestnávateľa k Vám počas výberového procesu. Ten Vám povie, ktorá agentúra, či personalista s Vami jedná korektne, seriózne, je ochotný a poskytuje Vám plnú podporu počas vybavenia práce, aj po jej zabezpečení.
Želáme šťastnú ruku pri výbere nového zamestnania!